דף הבית >  מרכז אבחון

מרכז אבחון

 

אבחון דידקטי

 

 

אבחון דידקטי בודק תפקודים אקדמיים בסיסיים: קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, הבעה בכתב ובעל-פה.
לצידם, נבדקים תהליכי חשיבה מילולית ובלתי מילולית, תפקודי זיכרון מילולי וחזותיים, מנגנוני קריאה ושפה, וכן רכישה של שפות זרות (בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה).

 

מטרות אבחון דידקטי הן מיפוי מוקדי הקושי והיכולת של התלמיד, זיהוי הגורמים העומדים בבסיס הקשיים הלימודיים המדווחים והנצפים.
בהתאם לממצאי האבחון ניתנות המלצות להתערבות לימודית ולהתאמות בדרכי ההבחנות בבית הספר.

 

ממצאי אבחון דידקטי עשויים להצביע על הצורך בעריכת אבחוני המשך נוספים.

 

מתי פונים?

 

כדאי לשקול פנייה לאבחון אבחון דידקטי כאשר תלמיד מראה קושי מתמשך ברכישת מיומנות למידה בסיסית כלשהי – קריאה, כתיבה או חשבון, או כאשר עולים קשיים לימודיים מתמשכים במקצוע אחד או יותר.

 

אבחון דידקטי במסלול הציבורי

 

אבחון דידקטי במסלול הציבורי מיועד לילדי הגן ובית הספר היסודי, אשר הופנו לטיפול ע"י ועדת השילוב הבית ספרית.
לאחר האבחון נערך מפגש יעוץ. המפגש נערך בדרך כלל בביה"ס בהשתתפות מנהל/ת ביה"ס, מחנכת הכתה, מורת השילוב 
ופסיכולוג או יועצת ביה"ס וכמובן, הורי התלמיד.
צוות המרכז לקידום למידה מוסר את ממצאי האבחון לצוות החינוכי.
ניתן דגש מיוחד 
לתיאור תחומי החוזק ויכולת התלמיד, וכן להבנת מקור קשייו בלמידה ובתפקוד בביה"ס ובבית.
במהלך הדיון נערך תיאום בין כל הגורמים: ביה"ס, המשפחה והמרכז לקידום למידה לגבי דרכי 
ההתייחסות לתלמיד, ההתאמות בשיעורי הבית ובמבחנים, והסיוע אותו יקבל.

 


במשך קרוב ל-30 שנה מאבחן המרכז לקידום למידה חיפה אלפי תלמידים, מגיל הגן עד התיכון.

האבחונים נערכים באווירה נעימה ומעניקים לתלמיד חוויה חיובית, יחד עם תשובות מקצועיות מוסמכות המאפשרות לך לדעת כי ילדך מקבל את הכלים הטובים ביותר לסיוע, לתמיכה ולהצלחה.

• האבחון הדידקטי כולל גם אבחון אנגלית ומתמטיקה
• בתהליך האבחון מודע התלמיד ליכולות ולתחומי החוזק שלו ומבין את מקור קשייו בלמידה
• האבחון כולל פגישת ההורים עם המאבחנת לקבלת ממצאי האבחון, המלצות לדרכי הטיפול ולהתאמות בבחינות.
• עפ"י ממצאי האבחון ניתן לקבל סיוע בלמידה: קריאה, מתמטיקה ואנגלית, טיפול של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, תרפיה באמצעות אמנות, תנועה או בעלי חיים
• רק כאשר האבחון הדידקטי מראה צורך בהתאמות בדרגה 3 בבחינות הבגרות, מוצע לערוך גם אבחון פסיכולוגי (לצורך הגשת אבחון פסיכודידקטי לועדת ההתאמות).

 
צרו קשר עוד היום - 04-8530997

 

אבחון שפתי

 

נערך על ידי קלינאיות תקשורת. מומלץ כאשר ממצאי אבחון תפקודי הלמידה מצביעים על קשיים בתהליכי השפה ועולה הצורך להמשיך ולבחון באופן מעמיק את התחום השפתי על מנת לבחון את הנחיצות בהתערבות טיפולית פרטנית בתחום זה.

 

אבחון ריפוי בעיסוק

מתבצע על ידי מרפאות בעיסוק. מומלץ ע"י המאבחן הדידקטי כאשר עולים קשיים בתפקודי המוטוריקה (גסה או עדינה), ביעילות הגרפו-מוטורית (אחיזת כלי הכתיבה, קצב הכתיבה, וויסות הלחץ המופעל על העיפרון במהלך הכתיבה) או בהתארגנות במרחב.

 

אבחון קשב וריכוז

 

נערך על ידי נוירולוגיים או פסיכיאטריים, וכולל המומחים בתחום זה. מומלץ כאשר נצפים באבחון תפקודי הלמידה קשיים הקשורים בתהליכי הקשב והריכוז, או כאשר אלו מדווחים על ידי ההורים ובית הספר. (כרגע לא מתבצע במרכז).

 

אבחון במתמטיקה

 

אבחון במתמטיקה נועד לבדוק קשיים ספציפיים בתחום המתמטי, דיסקלקוליה או לקויות אחרות אשר משפיעות על התפיסה החשבונית וההישגים במתמטיקה.

תוצאות האבחון יכולות לסייע בהמשך טיפול, בהדרכת הצוות החינוכי ובהתאמות מיוחדות לילדים בבחינות ובשיעורי המתמטיקה.

 

אבחון פסיכולוגי

מומלץ לבצעו בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, כאשר ממצאי האבחון הדידקטי מצביעים על זכאות להתאמה ברמה 3 בבחינות הבגרות (בחינות מותאמות, בחינה בעל-פה, המרת מקצוע המתמטיקה במקצוע מדעי אחר).
הנחיות משרד החינוך הן, כי דיון בוועדה המחוזית בנוגע לזכאות להתאמות בבחינות בבגרות ברמה שלוש מצריך הגשה של אבחון פסיכולוגי בנוסף לאבחון דידקטי
חשוב לציין, כי כל יתר ההתאמות בבחינות הבגרות אינן מצריכות השלמה של אבחון פסיכולוגי.

 

 

 

 
 
 
 
*שדות חובה
 
שלח