דף הבית >  המרכז לילדי גן

המרכז לילדי גן

 

איתור הקשיים כבר בגיל הגן הוא משמעותי וחשוב. איתור מוקדם מסייע לילד לקבל את העזרה לה הוא זקוק בשלב מוקדם ככל האפשר ומגביר את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

המרכז לילדי גן משרת ילדים בגילאי גן טרום חובה – חובה, אשר זקוקים לקידום בתחומי למידה שונים, תפקוד וחברה.

ילדי הגן יכולים להיות מטופלים במרכז באחד משני מסלולים: המסלול הציבורי או המסלול הפרטי.
 

הפניית ילדים אל המסלול הציבורי מתבצעת על ידי הצוות החינוכי בגן. ילדים אשר ימצאו זכאים לטיפול במרכז על ידי ועדת השילוב העירונית, יופנו אל המסלול הציבורי.

המרכז לקידום למידה פיתח מודל טיפול ייחודי בילדי גן. התוכנית שואבת את השראתה מהגישה הרב-תחומית אשר מנחה את עבודת המרכז מיום הקמתו. גישה זו, מציבה את היחיד במרכז העשייה ורואה ביכולותיו כוח המוביל לשינוי. בנוסף, אנו מציבים בפני הילד אתגרים המותאמים ליכולותיו ובמקביל מגרים אותו להתמודד עם קשייו.

מטרת התוכנית הטיפולית, הינה הבאת ילדי גן לבשלות ומוכנות ללמידה בבית-הספר.

לתוכנית מספר יעדים:
 

חיזוק הילד והכנתו לכיתה א'

היעד הראשון, הינו העשרה ופיתוח המיומנויות של ילדי הגן המשתתפים בה. לשם כך, תוכנית הלימודים כוללת משימות שנועדו לפיתוח השפה והחשיבה, פיתוח תפיסה והבנה חשבונית, חיזוק המיומנויות הגרפומוטוריות והמוטוריות וכן תפיסת המרחב. בנוסף ללמידה נערכת פעילות העשרה חברתית שמטרתה פיתוח כישורי התקשורת הבינאישית ופיתוח דימוי עצמי חיובי.
 

חיזוק ההורים ומתן כלים

היעד השני, הינו חיזוק המיומנויות ההוריות והרחבת רפרטואר התגובות של הורי הילדים הנמצאים בתוכנית. לשם כך נערכים מפגשים עם ההורים, בהם מקבלים ההורים כלים להבנת הצרכים של ילדם והדרך שתסייע להם להיענות לצרכים אלה, ביניהם: פיתוח היכולת להקשבה ולמתן עידוד ותגמול, חיזוק הסמכות ההורית והיכולת להצבת גבולות וכן, רכישת כלים שיסייעו להם להיות גורם המעשיר את שפתו ואת ידע העולם של ילדם.
 

חיזוק הצוות החינוכי לשילוב הילד

היעד השלישי, הינו חיזוק המודעות של צוות ההוראה בגן לצרכים הייחודיים של הילדים וחיזוק יכולתו לקבל את השונה. צוות המרכז עומד בקשר שוטף עם צוות הגן על מנת להקנות כלי הוראה מתאימים לצרכי וליכולות הילד.
 

יום פעילות מרוכז בשבוע

במסגרת תכנית הטיפול, הילדים מגיעים אחת לשבוע ליום פעילות מרוכז במרכז, שיוצר תבנית לימודית שונה עבורם. במהלך היום הם מקבלים טיפול במגוון תחומים: העשרה שפתית, אוריינות ומוכנות לקריאה, חשיבה מתמטית, פיתוח הכישורים החברתיים והדימוי העצמי.
בנוסף, שותפות לתוכנית קלינאיות תקשורת שתורמות מניסיונן לפיתוח מיומנויות השיח וההבעה, ומרפאות בעיסוק שתורמות לחיזוק המיומנויות המוטוריות והגרפומוטוריות בחדר הריפוי בעיסוק ובחצרות הטיפוליות שעוצבו במיוחד לשם כך.
 
בשליש האחרון ולקראת סיום השנה, מתבצעת, במשך חלק מהיום, הדמיה של הלמידה בכתה א'.
 

מוכנות בחשבון

במרכז צוות מנוסה של מורות מתקנות, אשר עובדות עם ילדי הגן על פיתוח החשיבה המתמטית, מנייה, הכרת המספרים, שיום הספרות, יכולת הפשטה ועוד. המטרה: לחזק אצל הילדים את היכולות המתמטיות ולהכינם לקראת כיתה א'.
 

מוכנות לקריאה

במרכז צוות מנוסה של מורות מתקנות, אשר עובדות עם ילדי הגן על פיתוח יכולות האוריינות ובכללן: חריזה, חלוקה להברות, צלילים, הכרת האותיות ועוד. המטרה: לחזק אצל הילדים את מיומנויות הקריאה ולהכינם לקראת כיתה א'.
 

שפה

במרכז צוות מנוסה של קלינאיות תקשורת, אשר עובדות עם ילדי הגן על יכולותיהם השפתיות. הגייה נכונה, אוצר מילים, שיום, שליפה, זיכרון ועוד. המטרה: לחזק את היכולות השפתיות של הילדים ולהביא אותם מוכנים לכיתה א'.
 

ריפוי בעיסוק

במרכז צוות מנוסה של מרפאות בעיסוק, אשר עובדות עם ילדי הגן בחדרי טיפול מיוחדים, על חיזוק המוטוריקה העדינה והמוטוריקה הגסה, אחיזת עיפרון נכונה, לחץ נכון על הדף, גזירה, יציבה, וויסות מערכת שיווי המשקל, תפיסה חזותית, קואורדינציה ועוד. המטרה היא לשפר את היכולות המוטוריות, התנועתיות והתחושתיות של הילדים ולאפשר להם להגיע מוכנים לכיתה א'.
 

מיומנויות חברתיות

בין אם במפגשים קבוצתיים או בטיפול פרטני באחת ממגוון סוגי תרפיות, הילדים מקבלים כלים חדשים ויכולות להבנה של אינטראקציות חברתיות, לתפקוד טוב יותר בחברה ולשיפור בפן החברתי.
 
המסלול הפרטי פתוח לכל הילדים, כשהפנייה מתבצעת ביוזמת ההורים. המסלול מיועד לילדים אשר זקוקים לקידום ולטיפוח בתחומי למידה, בתפקוד השוטף, בתחום החברתי או בתחום הרגשי, אך אינם זכאים לטיפול במסלול הציבורי. הטיפולים מתקיימים במשך השבוע בכל שעות היום.
 
המרכז מציע לילדי הגן מגוון טיפולים על פי צרכיהם. לפירוט נוסף, לחצו על הקישור.
 

 

**- קיימת אפשרות להחזר מקופות החולים

 לפנייה למרכז צרו קשר: 04-8530997

 

 
 
 
 
*שדות חובה
 
שלח