שאלונים - סופי.jpg
 

דף הבית >  המסלול הציבורי

המסלול הציבורי

 

המסלול הציבורי מיועד לילדים מגיל הגן ועד לסיום בית הספר היסודי אשר נתקלים בקשיים בתחום הלימודי, הרגשי, החברתי או התפקודי וזקוקים לטיפול משמעותי, רב מערכתי ורב תחומי, אשר מספק המרכז.

הפניית ילדים אל המסלול הציבורי מתבצעת על ידי הצוות החינוכי בבית הספר או בגן.
ילדים אשר יימצאו זכאים לטיפול במרכז על ידי ועדת השילוב, יופנו אל המסלול הציבורי.

מודל רב-תחומי ורב-מערכתי

המרכז לקידום למידה חיפה פיתח מודל טיפול ייחודי אשר שואב את השראתו מהגישה הכוללת והרב-תחומית אשר מנחה את עבודת המרכז מיום הקמתו.
גישה זו, מציבה את הילד במרכז העשייה ורואה ביכולותיו כוח המוביל לשינוי. בנוסף, אנו מציבים בפני הילד אתגרים המותאמים ליכולותיו ובמקביל מגרים אותו להתמודד עם קשייו.

לתוכנית מספר יעדים:

חיזוק הילד

היעד הראשון, הינו העשרה ופיתוח המיומנויות של הילדים המשתתפים בה. לשם כך, תוכנית הלימודים כוללת משימות שנועדו לפיתוח השפה והחשיבה, פיתוח תפיסה והבנה חשבונית, חיזוק המיומנויות הגרפומוטוריות והמוטוריות וכן תפיסת המרחב. בנוסף ללמידה נערכת פעילות העשרה חברתית שמטרתה פיתוח כישורי התקשורת הבינאישית ופיתוח דימוי עצמי חיובי.

חיזוק ההורים ומתן כלים

היעד השני, הינו חיזוק המיומנויות ההוריות והרחבת רפרטואר התגובות של הורי הילדים הנמצאים בתוכנית. לשם כך נערכים מפגשים עם ההורים, בהם מקבלים ההורים כלים להבנת הצרכים של ילדם והדרך שתסייע להם להיענות לצרכים אלה, ביניהם: פיתוח היכולת להקשבה ולמתן עידוד ותגמול, חיזוק הסמכות ההורית והיכולת להצבת גבולות וכן, רכישת כלים שיסייעו להם להיות גורם המעשיר את שפתו ואת ידע העולם של ילדם. המרכז מציע קבוצות הורים ותמיכה טיפולית במשפחה כולה.

חיזוק הצוות החינוכי לשילוב הילד

היעד השלישי, הינו חיזוק המודעות של הצוות החינוכי בגן או בבית הספר לצרכים הייחודיים של הילדים וחיזוק יכולתו לקבל את השונה. צוות המרכז עומד בקשר שוטף עם הצוות החינוכי על מנת להקנות כלי הוראה מתאימים לצרכיו וליכולותיו של הילד.

לילדי הגן: יום פעילות מרוכז בשבוע

במסגרת תכנית הטיפול, הילדים מגיעים אחת לשבוע ליום פעילות מרוכז במרכז, שיוצר תבנית לימודית שונה עבורם. במהלך היום הם מקבלים טיפול במגוון תחומים: העשרה שפתית, חשיבה מתמטית, פיתוח הכישורים החברתיים והדימוי העצמי.
בנוסף, שותפות לתוכנית קלינאיות תקשורת שתורמות מניסיונן לפיתוח מיומנויות השיח וההבעה, ומרפאות בעיסוק שתורמות לחיזוק המיומנויות המוטוריות והגרפומוטוריות בחדר הריפוי בעיסוק ובחצרות הטיפוליות שעוצבו במיוחד לשם כך.

לילדי בית הספר היסודי: שני מפגשים שבועיים אחר הצהריים

ילדי בית הספר היסודי מגיעים למרכז לטיפול פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים. לכל ילד נבנית תכנית טיפול אישית בהתאם לצרכיו ולקשייו היחודיים. הטיפול ניתן ע"י צוות רב תחומי ומיומן הכולל מומחים בחינוך המיוחד, מטפלים פרארפואיים פסיכולוגים ומטפלים משפחתיים. תוכנית הלימודים כוללת הוראה מתקנת בקריאה, כתיבה וחשבון, טיפולים על- ידי מרפאות בעיסוק וקלינאיות תקשורת בתחומי התפקוד הלקויים ולימוד אסטרטגיות ללמידה והתארגנות. עוד מקבלים הילדים במרכז טיפולים רגשיים, כגון תרפיה באמצעות אמנויות והבעה, פיתוח כלים חברתיים וחיזוק הדימוי העצמי.

איש קשר אחד, מבלי להתרוצץ בין מומחים.
אחד המטפלים בתלמיד ממונה למנהל התכנית האישית. הוא מהווה כתובת להורים ,עומד בקשר רציף עם הצוות החינוכי בגן או בביה"ס ודואג לחבירה של כל הגורמים למען הילד.

 

המסלול הציבורי מאפשר לילדים עם קשיים, בכל מצב כלכלי, מכל מוצא או נקודת פתיחה, למצוא את נקודות החוזק שלהם, להתגבר על מכשולים ולהתחיל את החיים ממקום טוב יותר.

 
 
 
 
*שדות חובה
 
שלח